DERS NASIL ÇALIŞILMAZ
" Bir şeyi ezberlemek bilmek sayılmaz" Montaigne
- Beden gevşek, uyuşuk ve kaykılmış. Sadece seçtiğiniz, size ilginç gelen konular üzerinde durursunuz.
- Eğlence arar bir havanız vardır.
- Dersten derse, konudan konuya atlarsınız.
- Zaman zaman hayallere dalarsınız ve çalışmanız bölünür.
- Düşüncelerinizi kontrol edemezsiniz.
- Vakit geçirmek için resimlere (şekillere) anlamsızca bakarsınız.
- Gözünüz aynı cümleye dakikalarca takılı kalır, bazen sabırsızlıkla bazen de sıkılma sebebiyle acele ve atlayarak okursunuz.
- Önemli kavramları atlar, öğrenme olayını hep sonraya ertelersiniz.
- Gelişigüzel, karalama yapar gibi not tutarsınız.
- Hatırlamayı rastlantılara bırakırsınız.
- Ders çalışma zorlaştığında veya sıkıcı olmaya başladığında, çalışmayı tamamen bırakırsınız. Yani aslında ders çalışmamak için bahaneler icat edersiniz.
- Çalışırken cep telefonunuz yanınızdadır, kitaba bakarsınız ama aklınız gelen mesaja nasıl cevap vereceğinizle ilgilidir.
- Çalışma masanızın karşısında televizyon açıktır, dersten çok dizinin sonunu merak edersiniz.
DERS NASIL ÇALIŞILIR
" İnsan hangi limana gideceğini bilmezse hiçbir rüzgar onun için yararlı olamaz"
Seneca
- Beden dimdik, tetikte ve aktiftir. Saçma ve önemsiz şeyleri bir kenara bırakarak düşüncenizi önemli konular üzerinde yoğunlaştırırsınız.
- Çalışmanızı, öğrendiklerinizi sindirmek için aralıklı olarak sürdürürsünüz.
- Düşüncenizi sadece çalıştığınız ders ve konu üzerinde yoğunlaştırmaya gayret edersiniz.
- Konuyu daha iyi kavramak amacıyla yardımcı unsurlardan ( çizimler, resimler ) yararlanırsınız
- Konuyu bir bütünlük içinde kavramaya çalışırsınız
- Anlamları belirlemek için zaman zaman , çalıştığınız konulara dönüp bakarak pekiştirme yaparsınız
ZİHNİ ÖĞRENMEYE YOĞUNLAŞTIRMAK İÇİN NE YAPMALIYIZ
" Hiçbir zafere çiçekli yollardan gidilmez"
- Dinlerken not tutmalıyız. Öğretmenin anlattıklarının arkasındaki anlamları kavramaya çalışarak ön tahminlerde bulunmalıyız.
- Bilgilerin anlamı ne kadar açıksa, zihinde kalma ve hatırlama olasılığı da o kadar yüksektir.
- Özellikle ilgi duyulan şeyler daha çok hatırlanır. Belleğimizin bilinçli bir zorlama olmadan, neyi alıp saklayacağını bizim özel ilgimiz belirliyor. Birbirine bağlı, çağrışım yaptıran ve istisna olan şeyleri daha iyi hatırlıyoruz.
- O halde bir şeyi yeniden hatırlamak istiyorsak, her şeyden önce onu doğru bir biçimde yerine yerleştirmeyi öğrenmeliyiz.
- Öğrenme sürecinin başında ve sonunda daha çok şey hatırlarız. Fakat öğrenme sürecinin ortasında, hatırlama konusunda bir düşme, her zaman söz konusudur.
- Dinlenme arası verilmediğinde bu düşüş daha da fazla olmaktadır.
- Bir şeyin bellekte kalması, anlamıyla doğru orantılıdır. Zihnimizde tutmak istediğimiz bir şey ( ne olursa olsun ) eğer anlamlıysa daha kolay ve daha çabuk kavranacaktır. Zihnimizde tutmak zorunda olduğunuz ne varsa, bunların hepsine bir anlam kazandırabilirsiniz.Bu anlam verme olayı kişiden kişiye farklılık gösterebilir.
- Daha yüksek bir verim için ulaşmak istediğiniz hedefin çekim gücünü kullanın.
- İyi bir öğrenmenin olabilmesi, mutlak amacın belirlenmesiyle mümkündür. Bu amaç, sizin itici gücünüz olacaktır.
- Amacınıza yaklaştıkça çalışma isteğiniz daha da artacaktır. Onun için, bir hedef belirleyin ve hedefinize ulaşmak için çaba gösterin. Ara hedefler tayin edin ve hedef uyarısından yararlanın.
- Hatırlama gücü ödüllendirme ile artar! Her başarı zaten bir ödül olmakla beraber, başarınızı arttırmak için, kendinize bir ödüllendirme sistemi kurun.
- Çalışma anında zaman zaman çalışmaya ara verip, telefon konuşması yapmak, televizyonu açmak, dikkati dağıtıcı etki yapar. En verimli çalışmanın yolu, bu "molaları" uygun zaman aralıklarında gerçekleştirmektir. Bu gibi etkinlikleri, çalışma bitiminde yaparak kendinize bir ödül vermiş olursunuz.
VERİMLİ ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN TUZAKLAR( Lütfen Azaltmaya Çalışın )
- Gözlerinizi yapamadıklarınıza çevirmek,
- Televizyon ve müzik eşliğinde çalışmak,
- Zorlanılan dersleri çalışmaktan vazgeçmek,
- Aşırı kaygı,
- Yatarak( uzanarak) çalışmak,
- Çalışma anında hayallere dalmak,
- Uzayıp giden telefon görüşmeleri yapmak,
- Motivasyon noksanlığı, isteksizlik,
- Günlük ayrıntılara boğulmak,
- Çalışmayı tamamlamadan bırakmak,
- Arkadaşlara " HAYIR" diyememek,
- Televizyona takılıp kalmak,
- Dersler, konular hakkında yetersiz bilgi sahibi olmak,
- Düzenli tekrarlar yapmamak,
- Plansız programsız çalışmak,
- Kendinizi başkalarıyla kıyaslamak,
- Zamanı denetleyememek,
- Çevrenizin sizden beklentilerinin yüksek olması,
- Sınav bilgi ve tekniklerini yeterince bilmemek,
- Çalışma anında uygun dinlenme aralıklarını vermemek,
- Yanlışlardan ders almamak, noksanları gidermemek,
- Çözümlenemeyen ailevi veya kişisel sorunlar içinde boğulmak.
Beğen |
27 kişi beğendi